Sonyericsson har svarat
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi beklagar att du fått detta problem med din Sony Ericssontelefon. Om telefonen reparerats hos ett auktoriserat serviceombud två eller fler gånger tidigare för samma fel, eller tre gånger för olika fel, har du rätt att reklamera telefonen. Detta gör du hos återförsäljaren som då ska kontakta oss för att skapa ett reklamationsärende.
Om avgörandet på reklamationen blir att den ska ersättas med en ny telefon i kartong, s.k. sales-kit (alternativt kreditering för vissa ÅF), har man möjligheten att häva köpet i enlighet med konsumentköplagen. Återförsäljaren behåller då den nya telefonen.
Det du behöver ta med till butiken är inköpskvitto samt kvitton från serviceombudet för de tidigare serviceärendena. Skulle det uppstå några frågor är det bara att kontakta vår kundsupport på 013-244500 så hjälper vi till att reda ut dem.
Med vänliga hälsningar,
/Joachim
Sony Ericsson Call Center
E-post: [email protected]
Web: www.sonyericsson.se
Telefon: 013-244500